Wysoka wydolność tlenowa jest bardzo istotna szczególnie jeśli wykonujemy treningi aerobowe, np. bieganie.  Wielu sportowców stosuje odpowiednie preparaty, by móc znacznie zwiększyć swoją wydolność i wytrzymałość mięśni. Podczas ćwiczeń aerobowych zużywana jest bardzo duża ilość tlenu, co przekłada się na również na pracę mięśni. Dzięki odpowiednim suplementom jesteśmy w stanie zwiększyć ich wydolność, a także wspomóc ich regenerację po treningu. Jakie preparaty zażywać, gdy trenujemy aeroby?

Kreatyna

Kreatyna jest aminokwasem, który naturalnie znajduje się w naszych mięśniach. Dzięki suplementacji takiego preparatu jesteśmy w stanie polepszyć nasze wyniki sportowe. Odpowiada ona m.in. za zwiększenie produkcji ATP, dzięki czemu więcej energii trafia do naszych mięśni, przekładając się na zwiększoną siłę i wytrzymałość na długotrwały wysiłek fizyczny. Kreatyna przeciwdziała także powstawaniu katabolizmu mięśniowego, przez co nawet po bardzo intensywnym treningu tkanka mięśniowa nie ulega rozpadowi. Działa ona jako naturalne wsparcie przy wysiłku, dlatego warto ją regularnie suplementować. 

TMG

TMG to suplement inaczej nazywany Trimetyloglicyną. Pozwala na znaczne zwiększenie siły mięśni, już po 15 dniach od rozpoczęcia suplementacji. Dzięki TMG polepszona zostaje synteza kreatyny. Ten składnik suplementów na wydolność tlenową ma również za zadanie zmniejszyć katabolizm mięśniowy oraz dostarczyć większej ilości energii do naszych mięśni. 

Kofeina

Kofeina kojarzy nam się bardziej ze smacznym napojem, który pijemy do deserów, ale może być także bardzo skutecznym boosterem przedtreningowym. Jest spotykana najczęściej w suplementach wspomagających odchudzanie, czyli w tzw. spalaczach tłuszczu. Kofeina działa na nasz organizm pobudzająco. Wpływa na rozszerzanie się naczyń krwionośnych, co przekłada się na polepszenie przepływu składników odżywczych np. do mięśni. Dostarczana jest do nich większa ilość tlenu i energii, dzięki czemu my zyskujemy lepszą wydolność. Pozwala to na wykonanie większej liczby serii i większą efektywność treningową.

Witaminy i minerały

Bardzo ważną rolę w naszym organizmie pełnią witaminy i minerały. Sprawiają one, że do mięśni dociera więcej impulsów nerwowych, przez co mogą one znacznie lepiej i intensywniej pracować. Minerały takie jak potas czy magnez sprawiają, że zwiększa się nasza wydolność tlenowa. Podczas wysiłku wraz z potem wydostaje się bardzo dużo cennych składników, dlatego po bardzo męczącym treningu, warto zadbać nie tylko o odpowiednie nawodnienie, ale przede wszystkim o suplementację minerałów i witamin w odpowiednich dawkach. Ważne jest stosowanie witamin A + E, które działają niszcząco na wolne rodniki. Sprawiają one również, że nasze komórki później się starzeją i nie ulegają degradacji. 

Beta alanina

Beta alanina, podobnie jak kreatyna, znajduje się w naszych mięśniach. To ważny składnik wszystkich suplementów diety dla sportowców, ponieważ skutecznie zwiększa odporność mięśni na wysiłek fizyczny. Sprawia również, że nie powstaje szkodliwy dla nas katabolizm. Dzięki temu mięśnie pomimo bardzo wyczerpującego treningu, nie ulegają degradacji. B-alanina często jest stosowana w połączeniu z białkiem, zwłaszcza z hydrolizatem.