Odpowiednia wydolność tlenowa jest bardzo ważna podczas takich treningów jak crossfit lub ćwiczeń siłowych. Dzięki temu możemy znacznie dłużej trenować, a nasze mięśnie mają wysoki poziom energii. Aby zwiększyć wydolność tlenową, możemy stosować odpowiednie suplementy, które znacznie zwiększą naszą wytrzymałość na wysiłek fizyczny. Suplementy na wydolność tlenową nie muszą być stosowane tylko przez zawodowych sportowców. Dzięki ich naturalnemu składowi, możemy zażywać je również wtedy, kiedy nie trenujemy codziennie. Oto niektóre spośród suplementów, jakie warto stosować by zwiększyć wytrzymałość mięśni na intensywny wysiłek.

Kofeina

Kofeina jest naturalnym składnikiem suplementów diety na odchudzanie. Ma działanie pobudzające, dzięki czemu możemy wykonać znacznie więcej powtórzeń, a nasze mięśnie mają dostarczoną odpowiednią ilość składników odżywczych. Dzieje się tak, ponieważ kofeina w naturalny sposób rozszerza naczynia krwionośne, przez co do mięśni trafiają witaminy oraz minerały, a przede wszystkim tlen. Jej działanie pobudzające sprawia, że powinna być stosowana przed treningiem, jako naturalne pobudzenie. W odpowiednich dawkach jest dla nas nieszkodliwa. Nie powinna być w nadmiarze stosowana w momencie, kiedy cierpimy z powodu nadciśnienia tętniczego. Wtedy powinniśmy się skonsultować z naszym lekarzem, który doradzi inny, bezpieczniejszy dla nas suplement diety.

Beta alanina

Jest to aminokwas, który naturalnie występuje w naszych mięśniach. Sprawia ona, że mięśnie po długotrwałym treningu nie są narażone na katabolizm, czyli ich rozpad. Beta alanina dodatkowo znacznie zwiększa naszą wydolność mięśniową. Podobnie jak inne aminokwasy, bardzo pozytywnie działa na nasz organizm.

Kreatyna

Kreatyna jest stosowana głównie w sportach siłowych, ale również wiele osób trenujących aerobowo stosuje ją jako naturalny suplement diety. Ma ona wpływ na zwiększenie przepływu energii do mięśni, co przekłada się na lepszą ich wydolność oraz siłę. Kreatyna stymuluje produkcję ATP, które w organizmie jest nośnikiem energii. Dzięki niemu do mięśni trafia znacznie więcej energii i możemy wykonać wiele powtórzeń w trakcie jednego treningu. Jest nazywana legalnym dopingiem, dzięki czemu można stosować ją przed treningami, np. do ważnych zawodów sportowych.

Minerały i witaminy

Jest to kluczowy element suplementacji okołotreningowej. Podczas wysiłku fizycznego tracimy wraz z potem wiele cennych witamin i minerałów. Bardzo ważne jest ich uzupełniane zaraz po wysiłku. Pomagają w tym m.in. napoje z elektrolitami, które zawierają w sobie magnez, czy też potas. Oba te minerały można stosować w suplementach witaminowych w formie kapsułek. Zarówno potas, jak również magnez wpływają na znacznie lepsze przewodzenie informacji z układu nerwowego do mięśni. Dzięki temu nasze mięśnie szybciej otrzymują impuls, który stymuluje je do działania. W suplementacji bardzo ważne są również witaminy, takie jak witamina A oraz E. Obie te substancje działają destrukcyjnie na wolne rodniki, co bardzo pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie i wytrzymałość mięśni. Wiele osób stosujących obie te witaminy dostrzega pozytywne ich aspekty, jak poprawienie samopoczucia, czy wydolności. Wśród witamin, które potrzebne nam są w codziennym prawidłowym funkcjonowaniu, znajduje się witamina D, która zwiększa odporność na infekcje oraz przyspiesza wchłanianie się wapnia do kości, co przekłada się na zmniejszenie ryzyka powstawania urazów kostno-stawowych przy intensywnym treningu, zwłaszcza siłowym.