Wydolność tlenowa jest bardzo ważna w momencie, kiedy chcemy trenować aerobowo. Takie treningi, jak np. crossfit sprawiają, że nasz organizm musi mieć znacznie więcej energii. Na szczęście istnieją suplementy, które znacznie poprawią naszą wydolność tlenową. Są w większości w pełni naturalne, ale przez zbyt małą ilość odpowiednich składników w diecie, musimy je często suplementować, zwłaszcza przy wyczerpujących treningach.

Arginina

Arginina to inaczej aminokwas pozornie endogenny. Jest na konieczna do syntezy hormonu wzrostu. Dzięki niej mogą tworzyć się kolejne komórki w mięśniach. Konieczna także jest do produkcji tlenku azotu, który z kolei poprawia krążenie krwi w żyłach, co przekłada się na zwiększoną ilość substancji odżywczych w mięśniach. Podczas treningu w mięśniach następuje wiele ważnych procesów i aby nie doprowadzić do katabolizmu, musimy je dodatkowo odżywiać. Dzięki argininie mięśnie mogą szybciej się regenerować, a my mamy pewność, że wydolność mięśni zostanie zachowana przez cały czas trwania treningu. Arginina sprawia, że zachowany jest tzw. efekt pompy mięśniowej. To bardzo ważne, ponieważ dzięki temu możemy bez przeszkód robić masę i sprawić, by mięśnie były bardziej odżywione i miały większą objętość. Zarówno Arginina, jak i Kreatyna, są aminokwasami, które powinno spożywać się w okresie przedtreningowym. Pozwalają one na znacznie lepsze ukrwienie mięśni i przeciwdziałają katabolizmowi.

Kreatyna 

Kreatyna jest organicznym związkiem chemicznym, który występuje m.in. w mięśniach szkieletowych. Jest stosowana jako tzw. legalny doping. Wpływa na naszą wydolność podczas wysiłku. Dodatkowo ważnym zadaniem kreatyny jest magazynowanie ATP w komórkach mięśniowych, dzięki czemu mają one znacznie więcej energii w trakcie wysiłku fizycznego. Uczestniczy ona w budowie masy mięśniowej oraz pozwala nam na lepszy trening, dzięki zwiększeniu naszej wytrzymałości oraz siły. Jest pomocna również w momencie, kiedy tkanka mięśniowa zbyt mocno się rozrasta. Działa również na zmniejszenie stresu oraz działa antyoksydacyjnie. Kreatyna wpływa też na spowolnienie procesu starzenia się komórek.

Kofeina

Kofeina jest idealnym suplementem jeśli chodzi o zwiększenie wydolności tlenowej. Działa pobudzająco, a także zmniejsza znacznie nasze zmęczenie. Pobudza w organizmie termogenezę, przez co eliminuje nadmiar tkanki tłuszczowej. Rozszerza naczynia krwionośne, dzięki czemu do naszych mięśni dostaje się więcej ważnych składników odżywczych. Dzięki niej w naturalny sposób możemy zwiększyć nasze wyniki sportowe.

Witaminy i minerały

 Na nasze samopoczucie oraz wydolność na pewno wpływają pozytywnie witaminy i minerały. Bezwzględnie podczas wysiłku fizycznego, zwłaszcza ćwiczeń aerobowych, musimy zadbać o odpowiednie nawodnienie. Wraz z potem tracimy cenne minerały, takie jak potas, czy magnez, które wpływają na mięśnie. Pozwalają ona również na szybsze przesyłanie impulsów nerwowych do mięśni, co wpływa na ich szybsze reagowanie. Witaminy, takie jak witamina D pozwalają na lepsze wchłanianie się wapnia, a także działają pozytywnie na układ mięśniowy. Witamina A z kolei działa destrukcyjnie na wolne rodniki, co zmniejsza nasze przemęczenie, ale również wpływa na dobre samopoczucie. Bardzo ważne w odpowiedniej suplementacji są kwasy omega-3, które nasilają metabolizm białek. Wpływa to na anabolizm mięśniowy, dlatego powinny być stosowane w trakcie dużego wysiłku fizycznego oraz robienia masy. Można znaleźć je m.in. w takich tłuszczach jak olej z lnu, czy rybach morskich – łososiu i flądrze.