Wydolność tlenowa jest nam niezbędna podczas bardzo wyczerpujących treningów. Dzięki niej jesteśmy w stanie zrobić znacznie więcej serii, ale również czas treningu bardzo się wydłuża. Nasz organizm jest bardzo podatny na zmęczenie przy dużym wysiłku fizycznym i treningach typu crossfit. Często bez odpowiedniej suplementacji nie jesteśmy w stanie mieć zadowalających wyników. Na pomoc przychodzą nam specjalne suplementy diety, które odpowiednio dobrane do naszych potrzeb sprawiają, że możemy przeciwdziałać katabolizmowi mięśni, a także zwiększyć ich wytrzymałość na przeciążenia.

Kreatyna

Wielu sportowców stosuje ten suplement jako wspomaganie treningu tlenowego. Dzięki odpowiednim dawkom kreatyny, możemy zrobić więcej powtórzeń. Jest to aminokwas, który występuje w mięśniach, jednak nie zawsze w odpowiedniej ilości. Odpowiada on za zwiększenie produkcji ATP, które z kolei jest nośnikiem energii. Przy regularnym stosowaniu kreatyny możemy bardzo szybko zauważyć pozytywne rezultaty. Większy poziom ATP sprawia, że polepsza się nasza moc oraz wytrzymałość mięśni. Dzięki kreatynie nie dochodzi do szkodliwego działania katabolizmu na mięśnie, przez co mogą one znacznie szybciej się regenerować.

Kofeina

Stosowana jest przez większość osób pracujących umysłowo, jednak skoncentrowana kofeina w przypadku osób, które trenują siłowo, powinna być bardziej skoncentrowana. Kofeina pozwala na szybkie rozszerzenie naczyń krwionośnych, dzięki czemu do naszych mięśni jest dostarczane bardzo dużo cennych składników odżywczych. Kofeina pochodząca z ziaren kawy jest w suplementach diety skoncentrowana, przez co działa znacznie szybciej. Oczywiście przede wszystkim na za zadanie pobudzić nas do działania. 

Beta alanina

Jest to aminokwas, który trudno jest dostarczyć w zwykłej diecie. Beta alanina zwiększa odporność na zmęczenie, ale również sprawia, że poprawia się wydolność. Może być stosowana przez osoby, które bardzo często trenują siłowo, a także aerobowo. Poprawia się dzięki niej także wydajność przy długotrwałym wysiłku.

TMG

Inaczej nazywany Trimetyloglicyną, zwiększa siłę mięśni, już po 15 dniach od rozpoczęcia suplementacji. Bardzo dobrze wpływa także na wydolność tlenową. Istnieje przypuszczenie, że TMG przyczynia się do zwiększonej syntezy kreatyny, która z kolei pozwala na zmniejszony katabolizm mięśniowy, a zwiększa z kolei anabolizm, co wpływa pozytywnie na wydolność mięśni. 

AAKG

Jest to aminokwas powstający w momencie, gdy dwie cząsteczki Argininy połączą się w jedną cząsteczkę, nazywaną Alpha-Ketoglutaranem. AAKG jest uznawana za bardziej skuteczny suplement niż zwykła arginina. Znacznie skuteczniej zwiększa ilość tlenku azotu, dzięki czemu utrzymywany jest efekt tzw. pompy mięśniowej. Do mięśni dostarczane są cenne składniki odżywcze, co wpływa na ich lepszą wydolność i poprawę wytrzymałości oraz siły. Polepsza się również przepływ krwi w mięśniach, przez co mięśnie mają lepsze wchłanianie składników odżywczych do mięśni. Tkanki w mięśniach są mocniej stymulowane do wzrostu. 

Minerały

Podczas wysiłku fizycznego tracimy bardzo dużo minerałów oraz witamin. Bardzo ważne jest zwiększenie spożycia potasu oraz magnezu. Zbyt mała ilość tych minerałów sprawia, że powstają takie objawy, jak skurcze mięśni oraz ich drżeniem zwłaszcza po bardzo długotrwałym wysiłku fizycznym. Suplementacja tych substancji jest potrzebna do prawidłowego działania tkanki mięśniowej.  Dzięki temu nasz organizm ma zapewnioną równowagę elektrolitów, a impulsy nerwowe mogą szybciej przekazywać informacje do mięśni.